Werken in het onderwijs begint met mensen en dus met hoe je je voelt bij je werk. Alles draait om jou. Letterlijk!
We spreken dagelijks docenten, leerkrachten, schoolleiders en bestuurders. Steeds vaker komt de behoefte om informeel begeleid te worden naar voren. Daarom biedt Roerconsult Mentor-coaching aan.
Onderwijsprofessionals die zich kwetsbaar durven op te stellen bij hun werk, maken betere keuzes. Wij staan naast de mens in het onderwijs, of je nu schoolleider, leerkracht of bestuurder bent.
Bestuurder
De bestuurder staat niet alleen aan het hoofd van de onderwijsorganisatie, maar ook midden in de organisatie. Je bent het boegbeeld en werkgever en bepaalt in grote mate de kwaliteitscultuur. Heb je een vraag of loop je al een tijdje met een gedachte rond? Stel deze aan ons.
Schoolleider
De kwaliteit van de schoolleider is een van de meest bepalende factoren voor de kwaliteit van het onderwijs op school. En dan hebben we het niet alleen over cursussen volgen. De wijze van leidinggeven in het onderwijs bepaalt hoe medewerkers, leerlingen, ouders, bestuurders en toezichthouders naar de school kijken en zich er bij horen voelen. Wil jij een keer sparren met iemand die niet uit het onderwijs komt? Het kan heel louterend zijn!
Ook voor ervaren leerkrachten
In de Staat van het Onderwijs 2023 merkt de Inspectie op dat lang niet alleen zij-instromers, beginnende leerkrachten of stagiaires een hulpvraag hebben. Ook meer ervaren collega’s hebben baat bij begeleiding. Daarmee versterk je de relatie met het Waarderingskader.
Bij zij-instromers gaan de hulpvragen vaak over thema’s als:
– werkdruk
– pedagogisch klimaat
– didactische vaardigheden
– effectief evalueren
– persoonlijke ontwikkeling
Bij meer ervaren leerkrachten gaan de hulpvragen vaak over
– oudercontacten
– specifieke leervragen in de groep
Heb je een hulpvraag en wil je deze een keer tijdens een wandeling of kopje koffie op een fijne plek bespreken? Laat dan je gegevens achter, Suzette neemt zo snel mogelijk contact met je op: